Bron: Google reviews. Beloven is één ding, waarmaken een ander. Luister vooral niet naar ons, luister naar het oordeel van onze klanten: bekijk alle referenties.
Al 24.821 auto's geimporteerd
Wij importeren jaarlijks duizenden auto’s en kennen daardoor het proces in al haar facetten en weten waar de valkuilen en (on)mogelijkheden liggen. Vanwege deze omvang kunnen wij vele voordelen bieden. Zo mogen wij gebruik maken van een “Versnelde Individuele Aanvraag” bij de RDW en kunnen wij direct keuren (particuliere afspraken gemiddeld vier tot acht weken wachttijd). Hierdoor geldt er een snellere doorlooptijd voor de aanvraag van het kenteken. De RDW keurt op locatie bij ons dus wij rijden hiervoor niet met uw auto naar de RDW. Ook het transport kunnen wij efficiënt combineren en gaat per oplegger waardoor uw auto niet over de weg wordt gereden.
Snelste doorlooptijd naar kenteken
Das Import maakt als één van de weinige bedrijven in Nederland gebruik van de “Versnelde Individuele Aanvraag” bij de RDW, dit resulteert in een kortere doorlooptijd naar de afgifte van een kenteken. Daarnaast kunnen wij auto’s direct keuren bij ons op locatie zonder wachttijd. Bij invoer op afspraak is er gemiddeld vier tot acht weken wachttijd voordat u bij de RDW terecht kunt waardoor e.e.a. nog veel langer duurt. Doordat de RDW bij ons op locatie keurt rijden wij hiervoor niet met uw auto naar de RDW (dit geldt ook voor het transport vanuit Duitsland, dit gaat per oplegger dus wij rijden ook hiervoor niet in uw auto).
Uitsluitend merkdealer aanbod
Alle auto’s die u vindt met de zoekmodule op deze site zijn afkomstig van officiële Duitse merkdealers. Hierdoor heeft u maximale zekerheid omtrent onderhoud, historie en kilometerstanden.
* Das Import is een zelfstandige en onafhankelijke organisatie die bemiddelt bij aanschaf en import van auto’s uit voornamelijk Duitsland en is geen merkhouder van voornoemde merken.
Deze BPM calculator werkt voor de meeste grote Duitse autowebsites en de meeste officiële merkdealer websites. Het is alleen mogelijk om geautomatiseerd de BPM te berekenen voor auto’s van 2012 en jonger met een CO2-uitstoot in de advertentie vermeld. Wanneer het niet lukt om direct online de BPM voor u te berekenen krijgt u de mogelijkheid een aanvraag te doen voor een handmatige BPM berekening.
Bekijk direct de rest-BPM met onze BPM calculator. Voer de URL van een geadverteerde importauto in.
Range Rover Sport occasion
De Range Rover Sport is in zijn twintigjarige bestaan uitgegroeid tot een uiterst gewilde, exclusieve mid-size SUV. Met de aanschaf van een zo goed als nieuwe Range Rover Sport occasion kunt u interessante besparingen realiseren.
Wanneer u belangstelling hebt voor een fraaie Range Rover Sport occasion en snel en doeltreffend te werk wilt gaan, helpen we u bij Das Import graag.
Wat kunt u besparen op een Ranger Rover Sport occasion?
Range Rovers zijn van nature exclusief. Dat komt niet uitsluitend door de uitstraling, maar de prijs van een nieuw exemplaar heeft hier vanzelfsprekend ook mee te maken. De Range Rover Sport is het op één na duurste model uit de Range Rover-lijn. Aanschaf van een nieuw exemplaar vergt een fikse investering.
In het voorjaar van 2024 kostte een Range Rover Sport op zijn minst € 104.605. Dit was exclusief afleverkosten en een eventuele meerprijs voor opties. De duurste Range Rover Sport was op dat moment de P635 SV Edition One. De vanafprijs van deze uitvoering bedroeg € 285.322.
In 2020 waren er Range Rovers Sport te bestellen voor bedragen tussen € 100.995 en € 209.135.
Ook in 2014 waren de prijzen al fors: voor € 97.800 werd u de gelukkige eigenaar van een 3.0 SDV6 SE. Had u meer te besteden, dan had u ook kunnen kiezen voor een 5.0 V8 Supercharged HSE Dynamic, waarvoor € 152.000 moest worden betaald.
Het prijsbeeld voor jonge occasions laat een opmerkelijk verschil zien. Op de website van Das Import treft u al verschillende exemplaren van de Range Rover Sport aan voor bedragen ruim onder de € 40.000. Ook bij vrijwel nieuwe auto’s, vaak voorzien van veel opties, slaat de balans sterk in uw voordeel uit.
Hybride uitvoeringen van de Range Rover Sport
Range Rover maakt serieus werk van hybride aandrijving. Al in 2014 waren er plug-in hybrides van de Sport verkrijgbaar, aanvankelijk nog met keuze tussen diesel-elektrisch en benzine-elektrisch. Bij de voor het modeljaar 2024 geïntroduceerde nieuwe generatie zijn de PHEV’s in Nederland nog uitsluitend met een benzinemotor verkrijgbaar.
De elektrische actieradius van de Range Rover Sport plug-in hybride
Met de actuele Range Rover Sport PHEV kunt u zonder tussenkomst van de benzinemotor tot 122 kilometer rijden.
Modelgeschiedenis van de Range Rover Sport
De eerste Range Rover Sport dateert van 2005. Het model heeft inmiddels al weer een hele geschiedenis achter zich. Zelfs de vroegste versies van het model komen vandaag de dag allerminst gedateerd over. Range Rover Sport occasions van meer recente bouwjaren dwingen nog veel meer bewondering en respect af.
Op de markt voor veelzijdig inzetbare occasions zijn vooral de tweede en derde generatie van de Range Rover Sport het overwegen waard. De tweede generatie liep van 2013 tot 2022. Deze generatie volgde de stylingskenmerken die in 2011 bij de kleinere Evoque waren geïntroduceerd. In 2018 volgde een facelift.
Het huidige model is de derde generatie van de Range Rover Sport, die in mei 2022 werd voorgesteld. De techniek was gemoderniseerd en ook de vormgeving was opgefrist. De nadruk lag op hybride krachtbronnen. In Nederland verdwenen de diesels, op sommige andere markten niet.
Waar zijn aandachtspunten bij een Range Rover occasion?
Bij een premium model als de Range Rover Sport verwacht u overeenkomstige kwaliteit. Range Rover komt aan deze verwachtingen zeker tegemoet, maar gecompliceerde techniek kan storingsgevoelig zijn. De volgende punten zijn bekende issues bij de Range Rover Sport.
Elektrische problemen
De Range Rover Sport is voorzien van een hoop elektrische snufjes. Dat is mooi, maar het kan ook kapot. Let op de werking van alle gadgets wanneer u een Range Rover Sport op het oog hebt.
Olielekkage
Wanneer op onderhoud is bezuinigd, komen olielekkages vaker dan gemiddeld naar voren. Handen af van auto’s waarvan de onderhoudshistorie vraagtekens oproept: het gevaar van verborgen gebreken is groot.
Transmissieproblemen
Veelvuldig intensief gebruik veroorzaakt extra slijtage van versnellingsbak en differentieel. Check een Range Rover Sport altijd op werking van de bak en eventuele bijgeluiden.
Das Import ontzorgt bij de aankoop van een Range Rover Sport
Met een Range Rover Sport occasion geniet u van de uitstraling, het comfort en alle andere kwaliteiten van deze auto zonder het volle pond te hoeven betalen. Maar bij een complex model als de Range Rover Sport is zekerheid over de herkomst de beste remedie tegen onvoorziene teleurstellingen.
Bij de auto’s op onze website gaat u deze onzekere factor doeltreffend te lijf. Want de Range Rovers Sport die u bij ons kunt vinden, zijn alle afkomstig van erkende merkdealers in (hoofdzakelijk) Duitsland.
In sommige gevallen kan het een prettige gedachte zijn om extra zekerheid in te bouwen. Een onafhankelijke aankoopkeuring kan hierin voorzien. Das Import biedt een dergelijke keuring aan in combinatie met ons veelgevraagde Premium- en ons extra uitgebreide Premium+-pakket.
Das Import is het aangewezen adres voor de probleemloze aanschaf van een zo goed als nieuwe Range Rover Sport voor een vriendelijke prijs. Onze dienstverlening is snel, doektreffend en geeft u altijd het gerechtvaardigde gevoel dat u maximale grip op de soepele voortgang van het traject houdt. Van u wordt hierbij geen enkele inspanning gevraagd.