Bron: Google reviews. Beloven is één ding, waarmaken een ander. Luister vooral niet naar ons, luister naar het oordeel van onze klanten: bekijk alle referenties.
Wij importeren jaarlijks duizenden auto’s en kennen daardoor het proces in al haar facetten en weten waar de valkuilen en (on)mogelijkheden liggen. Vanwege deze omvang kunnen wij vele voordelen bieden. Zo mogen wij gebruik maken van een “Versnelde Individuele Aanvraag” bij de RDW en kunnen wij direct keuren (particuliere afspraken gemiddeld vier tot acht weken wachttijd). Hierdoor geldt er een snellere doorlooptijd voor de aanvraag van het kenteken. De RDW keurt op locatie bij ons dus wij rijden hiervoor niet met uw auto naar de RDW. Ook het transport kunnen wij efficiënt combineren en gaat per oplegger waardoor uw auto niet over de weg wordt gereden.
Das Import maakt als één van de weinige bedrijven in Nederland gebruik van de “Versnelde Individuele Aanvraag” bij de RDW, dit resulteert in een kortere doorlooptijd naar de afgifte van een kenteken. Daarnaast kunnen wij auto’s direct keuren bij ons op locatie zonder wachttijd. Bij invoer op afspraak is er gemiddeld vier tot acht weken wachttijd voordat u bij de RDW terecht kunt waardoor e.e.a. nog veel langer duurt. Doordat de RDW bij ons op locatie keurt rijden wij hiervoor niet met uw auto naar de RDW (dit geldt ook voor het transport vanuit Duitsland, dit gaat per oplegger dus wij rijden ook hiervoor niet in uw auto).
Alle auto’s die u vindt met de zoekmodule op deze site zijn afkomstig van officiële Duitse merkdealers. Hierdoor heeft u maximale zekerheid omtrent onderhoud, historie en kilometerstanden.
Voor auto's die in Nederland zijn gekentekend na 15 oktober 2006 kan bij export in de meeste gevallen rest-BPM worden teruggevorderd. De export van auto's uit Nederland naar het buitenland heeft daarom de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen.
Zo veel zelfs dat het de overheid vorig jaar 270 miljoen euro aan terug te betalen BPM heeft gekost. In 2010 en 2011 ging dat nog om respectievelijk 83 miljoen en 188 miljoen euro. Aangezien pas sinds vorig jaar wordt bijgehouden om wat voor een bedragen het precies gaat zijn de bedragen over 2010 en 2011 schattingen.
Er zijn vorig jaar ruim 85.000 Nederlandse auto's naar het buitenland geëxporteerd. Dat is 25.000 meer dan het jaar daarvoor. In 2012 werden er ca. 70.000 tweedehands auto's geïmporteerd uit het buitenland. Dit bracht vorig jaar 120 miljoen euro op.