Auto alarm inbouwen vaak onvoorziene kostenpost bij importeren auto

Wanneer u een auto uit Duitsland importeert wilt u natuurlijk vooraf weten wat de totale kosten zullen zijn. Daarbij worden uiteraard de aanschaf van de auto, de rest-BPM en de invoerkosten berekend (zie ook: Totale kosten auto importeren). Wat veel mensen hierbij echter over het hoofd zien is dat verzekeraars vaak eisen stellen omtrent de beveiliging van duurdere auto's. Veelal gaat het hierbij minimaal om een SCM gecertificeerd alarmklasse 3 alarmsysteem of  bij duurdere auto's om een alarmklasse 4 of 5 alarm.

Naast het feit dat de Nederlandse SCM certificering in Duitsland überhaupt niet bestaat hebben veel Duitse auto's geen alarm. Dit geldt vreemd genoeg ook in het hogere segment. Indien een te importeren auto wel een alarmsysteem heeft dient deze minimaal SCM gecertificeerd te worden. Bij bepaalde merken of modellen auto's is dit echter helaas niet mogelijk en moet er alsnog een nieuw SCM alarmsysteem worden ingebouwd. Dit brengt uiteraard extra kosten met zich mee.

Auto alarm inbouwen

Auto alarm inbouwen

Om de kosten voor het inbouwen van een auto alarm te kunnen berekenen is het allereerst van belang te weten wat de Nederlandse nieuwprijs van de importauto zou zijn geweest en welke klasse eis uw verzekeraar hiervoor hanteert.

Das Import informeert u graag over de te verwachten extra kosten en kan de inbouw van een auto alarm gedurende het auto import proces voor u faciliteren zonder dat dit extra vertraging oplevert.

Wij bouwen SCM gecertificeerde alarmsystemen en voertuigvolgsystemen in van klasse 1, 2, 3, 4 of 5 (zie ook: Auto alarm inbouwen). Voor meer informatie of prijzen kunt u contact met ons opnemen.

Vorig bericht Volgend bericht

Direct in uw mailbox! Meld u nu aan:

Bedankt voor uw aanmelding.
Om uw profiel compleet te maken hebben wij nog een aantal vragen voor u.
1/4 2/4 3/4 4/4
Op welke termijn wilt u een auto importeren?
Wat is uw budget?
Wat rijdt u het liefst?
Wat is/zijn uw favoriete merk(en)?
Uw gegevens
Bedankt voor het invullen.
Wij kunnen nu nog relevanter zijn in de e-mails die wij u sturen.