Bron: Google reviews. Beloven is één ding, waarmaken een ander. Luister vooral niet naar ons, luister naar het oordeel van onze klanten: bekijk alle referenties.
Wij importeren jaarlijks duizenden auto’s en kennen daardoor het proces in al haar facetten en weten waar de valkuilen en (on)mogelijkheden liggen. Vanwege deze omvang kunnen wij vele voordelen bieden. Zo mogen wij gebruik maken van een “Versnelde Individuele Aanvraag” bij de RDW en kunnen wij direct keuren (particuliere afspraken gemiddeld vier tot acht weken wachttijd). Hierdoor geldt er een snellere doorlooptijd voor de aanvraag van het kenteken. De RDW keurt op locatie bij ons dus wij rijden hiervoor niet met uw auto naar de RDW. Ook het transport kunnen wij efficiënt combineren en gaat per oplegger waardoor uw auto niet over de weg wordt gereden.
Das Import maakt als één van de weinige bedrijven in Nederland gebruik van de “Versnelde Individuele Aanvraag” bij de RDW, dit resulteert in een kortere doorlooptijd naar de afgifte van een kenteken. Daarnaast kunnen wij auto’s direct keuren bij ons op locatie zonder wachttijd. Bij invoer op afspraak is er gemiddeld vier tot acht weken wachttijd voordat u bij de RDW terecht kunt waardoor e.e.a. nog veel langer duurt. Doordat de RDW bij ons op locatie keurt rijden wij hiervoor niet met uw auto naar de RDW (dit geldt ook voor het transport vanuit Duitsland, dit gaat per oplegger dus wij rijden ook hiervoor niet in uw auto).
Alle auto’s die u vindt met de zoekmodule op deze site zijn afkomstig van officiële Duitse merkdealers. Hierdoor heeft u maximale zekerheid omtrent onderhoud, historie en kilometerstanden.
Wanneer u een auto uit Duitsland importeert wilt u natuurlijk vooraf weten wat de totale kosten zullen zijn. Daarbij worden uiteraard de aanschaf van de auto, de rest-BPM en de invoerkosten berekend (zie ook: Totale kosten auto importeren). Wat veel mensen hierbij echter over het hoofd zien is dat verzekeraars vaak eisen stellen omtrent de beveiliging van duurdere auto's. Veelal gaat het hierbij minimaal om een SCM gecertificeerd alarmklasse 3 alarmsysteem of bij duurdere auto's om een alarmklasse 4 of 5 alarm.
Naast het feit dat de Nederlandse SCM certificering in Duitsland überhaupt niet bestaat hebben veel Duitse auto's geen alarm. Dit geldt vreemd genoeg ook in het hogere segment. Indien een te importeren auto wel een alarmsysteem heeft dient deze minimaal SCM gecertificeerd te worden. Bij bepaalde merken of modellen auto's is dit echter helaas niet mogelijk en moet er alsnog een nieuw SCM alarmsysteem worden ingebouwd. Dit brengt uiteraard extra kosten met zich mee.
![]() |
Auto alarm inbouwenOm de kosten voor het inbouwen van een auto alarm te kunnen berekenen is het allereerst van belang te weten wat de Nederlandse nieuwprijs van de importauto zou zijn geweest en welke klasse eis uw verzekeraar hiervoor hanteert. Das Import informeert u graag over de te verwachten extra kosten en kan de inbouw van een auto alarm gedurende het auto import proces voor u faciliteren zonder dat dit extra vertraging oplevert. Wij bouwen SCM gecertificeerde alarmsystemen en voertuigvolgsystemen in van klasse 1, 2, 3, 4 of 5 (zie ook: Auto alarm inbouwen). Voor meer informatie of prijzen kunt u contact met ons opnemen. |