CO2-uitstoot: De verkoper van deze auto heeft een CO2-uitstoot van 97 g/km gespecificeerd in zijn advertentie. Hierop hebben wij onze BPM berekening gebaseerd. Het kan voorkomen dat de verkoper een foutieve uitstoot heeft opgegeven waardoor de BPM hoger of lager uitvalt. Wanneer u gebruik maakt van onze dienst voor aankoopafwikkeling zullen wij dit te allen tijde voor u verifiëren alvorens er iets wordt vastgelegd.
LET OP: Deze auto heeft een eerste toelating van 1 juli 2020 of later. Vanaf 1 juli 2020 mag de BPM alleen nog maar berekend worden aan de hand van de gecombineerde CO2-uitstoot van de WLTP meetmethode. Voor 1 juli 2020 mocht met oudere NEDC meetmethode worden gerekend. Helaas komt het nog vaak voor dat de Duitse verkoper adverteert met de CO2-uitstoot van de vaak lagere en oudere NEDC meetmethode terwijl de WLTP methode zou moeten worden gehanteerd. Dit resulteert in enkele gevallen tot een onjuiste online calculatie van de rest-BPM. Vraag ons daarom altijd om een definitieve berekening zodat u nooit voor verrassingen komt te staan.
LET OP: Deze auto is nieuw en heeft geen eerste toelating OF heeft een te lage kilometerstand, hierdoor mag er geen BPM afschrijving plaatsvinden. Het invoeren van een auto van minimaal een paar maanden oud en met minimaal 3.000 km is doorgaans interessanter. Lees meer hierover op onze pagina: Minimum leeftijd / kilometerstand.
N.B. we zijn uitgegaan van de gegevens zoals vermeld in de advertentie van de verkopende partij en een computermodel om opties te matchen. Fouten hierin kunnen sporadisch voorkomen, Das Automotive kan hier geen aansprakelijkheid voor aanvaarden. Bekijk voordat u een aankoopbeslissing neemt altijd de volledige optielijst uit de Duitse advertentie (zie hierboven onder “Bekijk volledige uitrusting”) en check in de koopovereenkomst of alle specificaties overeenkomen met uw wensen. Bij twijfel doen wij graag navraag voor u bij de verkopende partij.
Hieronder treft u per onderdeel een toelichting van alle zaken waar u rekening mee dient te houden voor de import van deze Ford Puma.
Deze Ford Puma staat te koop in Duitsland bij een officiële Ford dealer. Wij zullen het aankoopproces volledig voor u faciliteren wanneer u gebruik maakt van ons Premium of Premium + pakket. U hoeft hier dan niets zelf voor te doen, behalve uw handtekening zetten en te betalen. In de meeste gevallen bent u op papier de koper van auto. Dit i.v.m. zaken als garantie, juridische positie en lagere BTW in Duitsland (BTW, alleen relevant wanneer u de auto particulier aanschaft).
Vraagprijs Duitsland excl. BTW | 25.201,68 |
19% Duitse BTW: Dit betreft de Duitse BTW op de vraagprijs vóór eventueel uit onderhandelde korting. Het (hoge) BTW percentage in Duitsland is twee procent lager dan in Nederland. Wanneer u een auto particulier aan wilt schaffen kunt u daarom het beste de BTW in Duitsland betalen omdat u dan goedkoper uit bent. De enige uitzondering hierop is wanneer een auto minder dan 6.000 km. heeft gelopen of jonger dan zes maanden oud is. Dan wordt de auto voor de BTW als nieuw beschouwd door de Belastingdienst en dient u in Nederland 21% BTW af te dragen. Wij kunnen dit voor u faciliteren, onze medewerkers vertellen u graag meer. Indien u de auto zakelijk wilt aanschaffen excl. BTW kan dit in de meeste gevallen, wij informeren u graag over de mogelijkheden. |
19% Duitse BTW | 4.788,32 |
19% Duitse BTW: Dit betreft de Duitse BTW op de vraagprijs vóór eventueel uit onderhandelde korting. Het (hoge) BTW percentage in Duitsland is twee procent lager dan in Nederland. Wanneer u een auto particulier aan wilt schaffen kunt u daarom het beste de BTW in Duitsland betalen omdat u dan goedkoper uit bent. De enige uitzondering hierop is wanneer een auto minder dan 6.000 km. heeft gelopen of jonger dan zes maanden oud is. Dan wordt de auto voor de BTW als nieuw beschouwd door de Belastingdienst en dient u in Nederland 21% BTW af te dragen. Wij kunnen dit voor u faciliteren. Wanneer u de auto zakelijk wilt aanschaffen is de Duitse BTW niet relevant. |
Korting | Nader te bepalen |
Korting: Voornoemde bedragen zijn vóór eventueel uit onderhandelde korting. Wanneer u gebruik maakt van onze dienst transport en aankoopafwikkeling kunnen wij de koopovereenkomst controleren en bemiddelen bij de aankooponderhandeling (wij rekenen hiervoor 15% aandeel van de uit onderhandelde onderhandelingskorting). Onze ervaring qua onderhandeling in Duitsland leert dat indien er korting wordt gegeven, er doorgaans maximaal 1,5 tot 3 procent onderhandelingskorting te realiseren valt. Ze werken in Duitsland veelal met “Festpreise” in tegenstelling tot de Nederlandse onderhandelingscultuur. In Duitsland worden daarentegen geen afleverkosten berekend over de vraagprijs zoals in Nederland gebruikelijk is. |
Totaal | 29.990,00 |
Nadat u de Ford Puma heeft aangeschaft dient deze naar Nederland vervoerd te worden. Wij bieden onze auto import service aan in diverse pakketten.
In de Duitse advertentie van deze Ford Puma staat een CO2-uitstoot vermeld van 97 gram per km. Op basis daarvan hebben wij geautomatiseerd een indicatief rest-BPM bedrag van € 1.892 berekend op basis van de afschrijvingstabel van de Belastingdienst. Een handmatige BPM berekening o.b.v. een waardebepaling leidt voor jonge auto's vaak tot een lager rest-BPM bedrag. Vraag hiertoe een offerte aan, vaak kunnen we daar een besparing voor u realiseren. Om hiervoor een fiscaal akkoord te krijgen zal de BPM aangifte worden aangevuld met een waardebepaling taxatierapport. Wij rekenen 150,- voor onze bemiddeling hierin. Uiteraard alleen wanneer dit rendabel is.
LET OP: Deze auto heeft een eerste toelating van 1 juli 2020 of later. Vanaf 1 juli 2020 mag de BPM alleen nog maar berekend worden aan de hand van de gecombineerde CO2-uitstoot van de WLTP meetmethode. Voor 1 juli 2020 mocht met oudere NEDC meetmethode worden gerekend. Helaas komt het nog vaak voor dat de Duitse verkoper adverteert met de CO2-uitstoot van de vaak lagere en oudere NEDC meetmethode terwijl de WLTP methode zou moeten worden gehanteerd. Dit resulteert in enkele gevallen tot een onjuiste online calculatie van de rest-BPM. Vraag ons daarom altijd om een definitieve berekening zodat u nooit voor verrassingen komt te staan.
Rest-BPM afschrijvingstabel | 1.892 EUR |
Dit is de verschuldigde rest-BPM bij import berekend aan de hand van de BPM afschrijvingstabel van de Belastingdienst Douane. Deze tabel verleent een forfaitaire korting op de bruto-BPM die is gekoppeld aan de leeftijd van de auto. Naarmate de auto ouder is neemt het afschrijvingspercentage op de bruto-BPM toe. |
Rest-BPM taxatiewaarde | Vraag offerte aan |
Een handmatige BPM berekening o.b.v. een waardebepaling leidt voor jonge auto's vaak tot een lager rest-BPM bedrag dan de rest-BPM op basis van de afschrijvingstabel van de Belastingdienst. Vraag hiertoe een offerte aan. |
N.B. we zijn hierbij uitgegaan van de CO2-uitstoot zoals vermeld in de advertentie, fouten (bijv. in de advertentie) kunnen invloed hebben op dit bedrag of op andere wijze van belang zijn. Vraag ons altijd om een extra controle voordat u een auto aanschaft.
Overeenkomsten
Om voornoemde redenen kunt u doorgaans het beste zelf de auto bij de Duitse Ford dealer
aanschaffen ( 1 ). Wanneer
u gebruikt maakt van ons Premium of Premium + pakket zullen wij dit aankoopproces volledig begeleiden en faciliteren.
Voor onze dienstverlening en de rest-BPM komen wij een vaste totaalprijs met u overeen waarvoor wij de afgesproken dienstverlening verrichten en de te importeren Ford Puma op Nederlands kenteken leveren ( 2 + 3 ). Alle afspraken leggen wij over en weer vast in een Overeenkomst van Opdracht. Hierdoor weet u vooraf exact waar u aan toe bent en komt u nooit voor verrassingen te staan. Eventuele risico’s op naheffingen liggen volledig bij ons.
Voor zakelijke klanten bieden wij optioneel een financial lease oplossing en voor particuliere klanten een persoonlijke lening. Met onderstaande module kunt u uw maandbedrag berekenen voor het financieren van bovenstaande Ford Puma.
Financial Lease: Dit is een zakelijke vorm van leasen waarbij de auto eigendom van het bedrijf blijft. De BTW over de aanschaf en import van de auto kan worden teruggevorderd als u BTW plichtig bent en wordt daarom niet meegefinancierd. Onderstaande berekening is gebaseerd op de totaalprijs (excl. BTW) van de auto op Nederlands kenteken inclusief transport en aankoopafwikkeling en alle kosten voor de financiering.
Persoonlijke lening: Dit is een privé autofinanciering (bij een externe partij) met een vaste looptijd en rente. U betaalt elke maand een vast bedrag en weet hierdoor precies waar u aan toe bent. Bovendien kunt u tussentijds tegen vergoeding extra bedragen aflossen of het gehele bedrag in één keer inlossen. Aan het eind van de looptijd bent u 100% eigenaar van de auto. Onderstaande berekening is gebaseerd op de totaalprijs van de auto op Nederlands kenteken inclusief ons Premium import pakket.
Disclaimer
Berekeningen en teksten worden gebaseerd op informatie van derden. Vraag ons altijd om een definitieve controle alvorens u een auto in Duitsland aanschaft. Wij streven ernaar u zo correct en zorgvuldig mogelijk te informeren, maar de verstrekte informatie kan fouten bevatten. We aanvaarden dan ook geen aansprakelijkheid voor onjuiste of onvolledige informatie in onze offertes en verstrekte informatie. Aan deze website, mondelinge afspraken, toezeggingen of e-mails in welke vorm dan ook kunnen geen rechten worden ontleend. Er is expliciet geen sprake van een overeenkomst met Das Automotive totdat er een door beide partijen getekende Overeenkomst van Opdracht bestaat.